pondělí 6. dubna 2015

Bicyklové deníky a jako bonus rychlokurz "Jezděte na kole jako Nizozemec"

Díky vlastnictví velocipedu se ve mně probudila řada doposud skrytých schopností. Zjistila jsem například, že jsem rozená opravářka. Před časem jsem si ze zoufalství koupila sadu šroubováků, abych mohla průběžně připevňovat upadávající součásti svého kola. Nakonec se mě však zmocnila montérská vášeň a tak jsem spravila odšroubované držátko od pokličky, zprovoznila multifunkční světlo, přimontovala volně visící kliku od záchodu a namazala všechny vrzající dveře v našem bytě. Příští týden si jdu koupit montérky.
Navíc jsem v případě nouze (rozuměj: pokud dojde k problémům na železnici) schopná podat úctyhodné sportovní výkony. Zvládám například dojet z nádraží na univerzitu za necelých 6 minut. Jsem také s to předjíždět ostatní účastníky silničního provozu včetně kol, skútrů, elektrických vozíků a maratonců, a to dokonce do kopce (rozuměj: do mírného stoupání způsobeného výskytem mostní konstrukce).
Zkrátka jsem dospěla k názoru, že mít kolo je vážně cool a to hned z několika důvodů:
1. Jezdíte-li na kole, neztratíte nic ze své intelektuálnosti, protože můžete předstírat, že každodenní pachtění se do školy/práce přeci není sport, ale nezbytný způsob přepravy.
2. Když přijdete pozdě na schůzku, můžete se zatvářit jako největší světák a bez okolků pronést: "Promiň, že jdu pozdě, ale nemohl/a jsem zaparkovat."

A na závěr přidávám několik osvědčených rad, jak se sžít s místními cyklisty:

Rychlokurz "Jezděte na kole jako Nizozemec":
1. Křižovatku projíždějte zásadně na červenou.
2. Pokud vám někdo stojí v cestě, pořádně na něj zazvoňte, aby se co nejvíc leknul a následně vyklidil prostor.
3. Za jízdy pokud možno esemeskujte, svačte, kuřte nebo alespoň smrkejte.
4. Pokud si někam uvazujete kolo, nezapomeňte strčit do těch, která stojí vedle, tak aby se všechna sesunula jako domino.
5. Jede-li vás víc, rozprostřete se rovnoměrně přes celý pruh, aby vás nikdo nemohl předjet.
6. V žádném případě nenaznačujte pohybem ruky, kam hodláte zabočit, jinak by se totiž někdo mohl dovtípit, kterým směrem chcete jet.
7. Muži, nezapomeňte jet v kravatě, která za vámi bude nonšalantně vlát a oslepovat jezdce za vámi. Ženy, vezměte si co nejvyšší podpatky (ideálně jehlové), které se vám příjemně zaseknou do pedálů.
8. Řiďte se pravidlem: Čím horší počasí, tím větší potěšení z jízdy.

2 komentáře: